facebook js

Follow Planet-Soaring on Facebook

Wednesday, June 13, 2012

Transmitter Bag

I received the 2 case logic camera bags I ordered at a very good price. Quality is as expected very good. The bag is also very light. The only downside is that there are 2 inner compartiments to host lenses that need to be removed. Hopefully, this is quite easy, but however needs some care to avoid to damage the fabric.

Then, to improve the protection and also to wedge the transmitter into the bag, I used some unexpensive sport groundsheet (double layer) ans some hot glue to make a extra foam layer around the transmitter. The result is very satisfying. For 20 euros per bag, I have 2 nice, light, convenient transmitter bags.


5 comments:

  1. le détail qui manque, l'adresse de commande des sacs ;-)

    ReplyDelete
  2. C’était rue du commerce, mais je vois que le produit est maintenant épuisé :-( !
    Désolé
    A+
    Pierre

    ReplyDelete
  3. Ecore en stock (15 exemplaires) chez Amazon.fr à 25 Euros, ce qui reste une bonne affaire:
    http://www.amazon.fr/Case-Logic-TBC309K-Appareil-accessoires/dp/B00359EV76/ref=sr_1_180?ie=UTF8&qid=1339594579&sr=8-180

    A+
    Pierre

    ReplyDelete
  4. Bonsoir,

    Je viens de recevoir mon sac.
    La qualité est irréprochable mais ce n'est pas ce que je recherchais : pas assez compact!
    Si ça intéresse quelqu'un, je vends mon sac au prix où je l'ai acheté sur Rue du Commerce : 22€.

    Rémy
    xxrexxmyxx [at] hotmail.fr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petite précision : il n'est même pas nécessaire de découdre les parois transversales, celles-ci se repliant très bien dans les angles (et en plus on a ainsi une couche de protection supplémentaire).

      Rx

      Delete

Jehnedi (CZ) F3G Eurotour final contest report

Text and photos:  Sebastian Haase (German version below) In my last and first report on the new, young and upcoming FAI class F3G, Pierre an...